Spiderman Alain Robert Panjat Lagi

Saturday, November 6, 2010
Salam Semua.. Korang minat tak tengok cerita spiderman, kalau kita tengok aksi spiderman dalam wayang tu memang gempak dan licah,terloncat sana sini bukan main laju lagi, sebenarnya Spiderman bukan hanya di dalam wayang tapi memang benar-benar wujud, Spiderman Alain Robert memang dikenali diserata dunia kerana aksi merbahayanya memanjat bangunan-bangunan pencakar langit tanpa kebenaran, yang lagi mengerikan dia hanya memanjat bangunan-bangunan tinggi tanpa mengenakan apa-apa alatan memanjat atau keselamatan, berani betul dia ni tak gayat langsung, dah banyak kali ditangkap oleh pihak berkuasa tapi masih tidak serik lagi.

Baru-baru ini dia telah berjaya membuat aksi spiderman lagi dengan memanjat Singapore Flyer, Roda Ferris terbesar di dunia yang terletak di Marina Bay, Singapura. kali ini dia minta kebenaran dari pihak berkuasa tapi dengan syarat mesti mengenakan alatan keselamatan memanjat. Alain Robert berkata bahawa memanjat Singapore flyer tidak mencabar kerana adanya alatan keselamatan berbanding sebelum ini pengalaman dia memanjat Menara berkembar Petronas (KLCC), macam mana le dia boleh terlepas panjat KLCC ,rasanya pihak berkuasa Malaysia kena buat kawalan keselamatan yang lebih lagi terhadap KLCC.Jom kita tengok gambar-gambar bangunan yang telah di panjat sebelum ini.

Alain Robert Biodata
Name        ROBERT
First name    Alain
Nickname    Spiderman
D.o.b          August 7th1962
In                Digoin - SaĆ“ne-et-Loire Bourgogne (France) 
Nationality    French
Height          5ft5
Weight        105 lbs
            
Interests     Climbing
Sites         Cliffs, buildings
Occupation      Solo climber, Speaker
Qualifications     Climbing instructor
Marital status     Married, 3 childrens
            



Bukan sahaja memiliki skill tersendiri serta hobi yang pelik malahan dia juga mendapat pengiktirafan serta telah dianugerahkan lebih dari 10 awards.

 
LiFe KaMi. Powered by Blogger.

Best FrienDs KaMi

SponSor By

BioData KaMi

My photo
KisaH Kehidupan KaMi satU Family YanG happY gOod LucKy.. Syukur Alhamdulillah dengan Nikmat pemberian Tuhan yang Maha Esa..

© 2011 LiFe KaMi Design by LiFe KaMi
Hak Milik LiFe KaMiHappyForever