Darah PALESTIN

Wednesday, June 30, 2010







Assalamuailaikum..


Slm ukhwah,slm mahabbah dan slm jihad buat shbt2 yg drahmati Allah sekalian.lama sungguh xupdate blog sy ni.cukup sebulan! Kesibukan bekerja ketika cuti sem ditambah dengan PRK lepas mula sem buatkn masa nak buka blog pun terbatas.Dalam masa itu,banyak peristiwa yg berlaku.1peristiwa yg masih lg panas yg baru nak suam ialah isu Palestin. Hampir 1300 orang gugur shahid.DARAH ibu,bapa,abang,kakak dan adik kita tidak pernah kering menitis di Palestin.Ketika ini kita pula hanya menggeleng kepala bersetuju dgn pandangan lemah pemimpin kedua negara yg menyatakan'Israel sudah melampau, hanya Amerika mampu menghalang Israel'. Itupun selepas mendapat tentangan hebat dari rakyat Malaysia, baru bertindak membuat hubungan diplomatik dengan kerajaan Arab untuk Palestin. Tetapi ingin sy bangkitkan disini, dimanakah kita wahai saudara sedarah rakyat Palestin? Kita jangan lagi berdiam diri.Mungkin sekarang Israel berhenti menyerang,tetapi mungkin selepas genap sebulan Obama menjadi Presiden Amerika, mereka akan menyerang kembali."Apa yg kita boleh buat? Kita di Malaysia.Jauh sangat dgn Palestin" ayat2 biasa dari orang yg xsayang Palestin.Ketika demo dibuat bagi menyatakan bantahan keatas penyerangan Palestin,golongan ini xturun padang tapi bila ada konsert AF mereka berada di tempat penonton depan sekali.ketika duit sumbangan derma ke Palestin disalurkan mereka menyatakan keengganan menderma kerana bimbang duit sumbangan xsampai ke Palestin tetapi bila undian SMS Geng Starz hantar msg banyak kali tanpa mengira duit yg keluar. Ketika doa utk Palestin di tagih, golongan ini madah berhelah, tiba-tiba selesai sahaja solat lantas bangun tanpa membaca doa utk Palestin atas alasan xde masa.Ketika Qunut Nazilah di baca,golongan ini memaki,mengutuk tok iman sebab buat solat lama sangat. Ketika laungan 'Boikot Israel' dilaungkan golongan yang sama juga menyatkan Xnak boikot barangan Israel sebab dah biasa makan,minum,pakai dan guna produk Israel dan U.S.


Si Mahasiswa pula sibuk belajar sampai tidak tahu perkembangan di Palestin. Tidak berani menyatakan ketidakpuasan hati kepada Israel kerana mereka ada kepentingan dalam U.Takut dilabel pembangkang walaupun yg di bangkang perkara betul. MasyaAllah! Bagaimanakah hati insan-insan ini? Tanpa memikir keadaan saudara di Palestin. Bangkitlah wahai shbt2.. Bersama kita berdoa dan solat hajat bagi keamanan Palestin dan kemenangan Islam.Moga kita dijauhkan dengan sifat yg sy nyatakan tadi..


BERSAMA BERJIHAD DEMI ALLAH UNTUK MANUSIA..


Dicatat oleh MukhLiS di 19:16
Label: Da'wah
 
 
 
SPONSOR BY MUJAHIDIN MUKHLIS BLOG

Post a Comment

 
LiFe KaMi. Powered by Blogger.

Best FrienDs KaMi

SponSor By

BioData KaMi

My photo
KisaH Kehidupan KaMi satU Family YanG happY gOod LucKy.. Syukur Alhamdulillah dengan Nikmat pemberian Tuhan yang Maha Esa..

© 2011 LiFe KaMi Design by LiFe KaMi
Hak Milik LiFe KaMiHappyForever