Mengidam Buah Cermai

Thursday, July 29, 2010
Salam.. adakah mengidam wajib untuk ibu yang mengandung.. yang aku tau sebab ibu tu rasa loya dan tak selera so dia nak makan benda yang dia rasa nak sgt makan benda tu..betul ker.. kandungan bini aku dah masuk 4 bulan.. sebelum ni rasanya tak nampak macam mengidam nak makan chicken chop ler, mangga ler , spaggeti ler, ketam ler tapi tak ler beriya2 sgt nak..maybe ibu mengandung mmg rasa nak makan jer bagus juge untuk baby membesar..


Kali ni lain plak, bila bini aku balik kerja tgk pokok cermai kat depan rumah org dekat taman sebelah yang jalan kami lalu ,dia rasa teringin plak.. tengok buah2 cermai yang masak kuning banyak plak,terliur plak dia.. Bini aku paksa aku minta kat tuan rumah tu masalahnya dia selalu takde rumah takkan nak curi kot..cari tempat lain tak jumpa plak,rasanya macam byk jer pokok cermai ni time nak takde plak..dugaan betul ..3 ,4 hari juge le nak mendapatkannyer hari2 duk bertanya ,nak buah cermai kadang2 sampai nangis2 , pergh..mencabar juga nampak cam senang, kalau dah ngidam tak tentu arah kita dibuatnya..


Alhamdulliah kebetulan malam tu kami keluar tuan rumah tu duk lepak depan pagar rumah dia.. apa lagi kami terus berhenti depan rumah tuan punya pokok cermai tu,dengan muka seposen aku minta kat tuan rumah tu kena minta gak last chance ni.. "Pakcik aaa bole minta skit buah cermai kami beli" kata Ku.. "Bole bole ambil jer nak plastik ker tunggu jap pakcik ambil plastik"Jawab Tuan punya pokok cermai..
Yes akhirnyer dapat juge ambil 2 3 genggam,ok la kan lepas juge ngidam dia.. Ade nak ngidam lagi ker hoho.. Suami kena ler tunaikan ngidam isteri tu nanti baby teliur jer pas lahir orang tua kate ler..
 
LiFe KaMi. Powered by Blogger.

Best FrienDs KaMi

SponSor By

BioData KaMi

My photo
KisaH Kehidupan KaMi satU Family YanG happY gOod LucKy.. Syukur Alhamdulillah dengan Nikmat pemberian Tuhan yang Maha Esa..

© 2011 LiFe KaMi Design by LiFe KaMi
Hak Milik LiFe KaMiHappyForever