Makanan yang perlu Dijauhi.

Friday, July 23, 2010
 Huh kali ni demam plak.. maybe skang ni musim hujan jer, mau plak kalau kita da jaga kesihatan tapi member kerja deman terus berjangkit ngan kita skali,mm apa bole buat makan ubat ler.. Nak kongsi skit makanan2 yang membahayakan kesihatan baca dalam buku kesihatan ari tu..

 Makanan yang perlu Dijauhi..


  • Soda
Diet soda mempunyai pemanis buatan yang umumnya melemahkan tubuh dan sistem kekebalan tubuh, dan bahkan boleh melambatkan metabolisme korang

  • Salad Dressing.
Kami selalu dgr orang kata makan salad bagus tapi masalah nya kebanyakkannya campur ngan salad dressing macam long island tu,mmg sedap.rasa salad dressing tapi mengandungi rasa kimia yang telah dikaji menyebabkan kenaikan berat badan yang melampau pada tikus makmal.

  •  Makanan bergoreng.
Alasan utama makanan digoreng sangat tidak sihat kerana banyak kali minyak yang sama digunakan semula banyak kali seperti dengan kerepek kentang atau goreng pisang. Ini kembali digunakan-terus-menerus dari minyak mencipta trans-lemak yang tidak sihat.

  • Marjerin. 
Banyak orang menganti mentega dgn Marjerin kerana berfikir itu adalah pilihan yang sihat, tapi ini salah. Marjerin adalah buatan manusia dihidrogenasi minyak dan mengandungi lebih bnyk lemak tepu yang sebenarnya lebih buruk 

  • Ikan. tinggi Mercury
Mercury telah menjadi perhatian kesihatan yang serius akhir-akhir ini, dan sebahagian besar konsumsi merkuri kita berasal dari ikan. Beberapa ikan mempunyai kadar merkuri lebih tinggi daripada yang lain, Ikan dengan tahap tertinggi merkuri termasuk yu, ikan todak, makarel raja, dan tilefish. Lebih2 lagi utk wanita hamil mesti menjauhi makanan tersebut.
  
  • Fast food
fast food makanan sangat tidak sihat adalah kerana makanan yang diproses yang tidak memiliki nilai gizi
 
dan juga
fast food yang sarat dengan bahan aktif berbahaya dan bahan kimia

  • Makanan Fat Free
Banyak makanan di supermarket sekarang diiklankan sebagai bebas lemak, tapi ini tidak selalu sehat. Sebahagian besar fat free telah mengambil lemak mereka menggantikannya dengan gula halus dan flavorings lain. Selain itu kalori yang hampir sama kerana hanya menggantikan gula tambahan lemak.

  • Sayuran Juice. 
Ini mungkin kelihatan seperti pilihan yang jelas untuk minum yang sihat, tetapi hal ini tidak bagus dari kebenaran. Dengan membeli jus sebenarnya penuh dengan garam dan rasa buatan, yang buruk biasanya lebih besar daripada yang baik. Juga, kebanyakan jus proses pempasteuran yang menghancurkan sebahagian besar manfaat kesihatan dan kemudian letak di rak selama berminggu-minggu sebelum korang meminumnya.
 
LiFe KaMi. Powered by Blogger.

Best FrienDs KaMi

SponSor By

BioData KaMi

My photo
KisaH Kehidupan KaMi satU Family YanG happY gOod LucKy.. Syukur Alhamdulillah dengan Nikmat pemberian Tuhan yang Maha Esa..

© 2011 LiFe KaMi Design by LiFe KaMi
Hak Milik LiFe KaMiHappyForever